Produsele achiziționate la distanță se pot returna conform O.U.G. 34/2014. Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantul că renunță la cumparare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 30 zile calendaristice de la primirea produsului său. Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în termen de 30 zile calendaristice de la denunțarea contractului. Se recomandă utlizarea aceluiași serviciu de transport utilizat pentru recepționarea produselor.
Thecon SRL va înapoia contravaloarea comenzii în cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat. Suma înapoiată nu include cheltuielile de transport.
Definiția contractului de vânzare (art. 2, 5.): orice contract în temeiul căruia profesionistul transferă sau se angajează să transfere proprietatea asupra unor produse către consumator, iar consumatorul plătește sau se angajează să plătească prețul acestora, inclusiv orice contract care are drept obiect atât produse, cât și servicii.
Încheierea contractului are loc în momentul emiterii facturii fiscale și nu la lansarea comenzii sau emiterea confirmării automate de primire a acesteia.
Art. 12 din O.U.G. 34/2014 menționează:
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligaţiilor părţilor contractuale, după caz:
a) de a executa contractul la distanţă sau contractul în afara spaţiului comercial;
b) de a încheia un contract la distanţă sau în afara spaţiului comercial, în cazul în care consumatorul a efectuat o comandă.
Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare și cantitate în care a fost livrat. Nu se acceptă pentru returnare produsele desfăcute sau alterate.
Prevederile OUG 34/2014 se aplica doar consumatorului definit ca orice persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociatii așa cum sunt definite la art. 2 pct. 2 OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată, cu modificarile și completarile ulterioare.
Consumatorul este responsabil doar în ce priveste diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor. În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o faca într-un magazin.
Exercitarea dreptului de retragere
Consumatorul informează Thecon SRL cu privire la decizia de retragere din contract prin una din variantele: model formular sau o declarație neechivocă făcută pe un mediu durabil (hârtie sau email). Consumatorul are la dispoziție 30 zile calendaristice de la primirea produselor pentru a anunța retragerea din contract.
Obligatiile ce revin Thecon SRL
Rambursarea integrală a sumelor primite ca plată, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului. Rambursarea sumelor se va face folosind aceleași modalități de plată rezonabil aplicabile (în cazul plății numerar la livrare, rambursarea se va face prin transfer în cont bancar transmis neechivoc de consumator). THECON SRL nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare în cazul în care consumatorul a ales în mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de profesionist.
Obligațiile ce revin consumatorului
Produsele sunt înmânate către Thecon SRL personal sau predate unei persoane autorizate (curier desemnat) fără întârziere nejustificată și în decurs de maxim 14 zile de la anunțarea deciziei de retragere din contract. Consumatorul suportă costurile de returnare. Consumatorul este responsabil doar în ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
Retur de produse
Puteti solicita returul de produse în următoarele cazuri:
Produsul livrat nu corespunde specificațiilor din site. Puteți solicita returnarea acestuia pentru înlocuire sau rambursarea integrală a contravalorii (în cazul în care produsul nu mai este disponibil).
Produs in colet deteriorat. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorari vizibile la primirea prin curier, va recomandăm să refuzați recepția lor. Pentru dovezi, coletul poate fi fotografiat și se poate întocmi un proces verbal împreuna cu reprezentantul firmei de curierat în care să fie menționată starea coletului din momentul livrării. Riscul de pierdere sau de deteriorare a produselor va este transferat integral în momentul în care intrați în posesia fizică a produsului. Orice reclamație ulterioară nu va fi luată în considerare. În cazul în care se utilizează un transportator însărcinat de către consumator, riscul este transferat în momentul livrării produselor către transportator.
Produse livrate greșit. În cazul în care s-a livrat alt produs decât cel comandat.
Costurile de retur pentru situațiile prezentate mai sus (nu și în cazul renunțării la cumparare) cad in sarcina magazinului nostru.